728 x 90

اخبار علمی و فناوری,

یک پژوهش جدید علمی؛ یک نوع باکتری که اکسیژن به بافت قلب می‌دهد

-

باکتری سیانوباکتر
باکتری سیانوباکتر
بر اساس یک کاوش جدید، سیانوباکتر فوتوسنتز کننده که به باکتری فیروزه‌ای نیز شهرت دارد، در مقابل نور، دی اکسید کربن را جذب کرده و اکسیژن تولید می‌کند و این می‌تواند به نقطه امیدی برای بیماران قلبی تبدیل شود.

کاوشگران دانشگاه استنفورد آمریکا گفتند که بعد از تزریق این باکتری به قلب موشهای آزمایشگاهی که دچار بیماری قلبی هستند، و بعد تاباندن نور به آن برای شروع پروسه فوتوسنتز، آنها قادر شدند که جریان اکسیژن در قلب خود را بالا برده و کارکرد قلب شان را بهبود بخشند.

این یافته می‌تواند به خیلی از بیمارانی که به ایسکمی قلبی مبتلا هستند کمک کند. ایسکمی قلبی جریان خون به قلب و در نتیجه رسیدن اکسیژن به ماهیچه‌های قلب را محدود می‌کند.

دکترجورف «وو» و تیم پژوهشی‌اش، این سیانوباکتر را به قلب در حال تپش موش آزمایشی که بیهوش بود تزریق کردند و بعد از تاباندن اشعه نور به قلب، میزان اکسیژن آن را با قلب موشی که به آن باکتری تزریق نشده بود مقایسه کردند.

دکتر «وو» می‌گوید: «گروه موشهایی که باکتری به‌علاوه نور دریافت کردند، اکسیژن بیشتری در قلبشان بود و در نتیجه کارکردشان بهتر بود».

دکتر «وو» می‌گوید: «این پژوهش هنوز در مراحل ابتدایی است» ولی برای خیلی از بیماران قلبی می‌تواند امیدوار کننده باشد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c0a7b226-2e26-46af-8adb-4ca8336e8751"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات